Ontwikkelaar Verwelius wil van de nieuwbouwwijk de Maricken in de gemeente De Ronde Venen een aantrekkelijke woonplek maken voor huidige bewoners en potentiële kopers. Ook heeft de gemeente de behoefte om de nieuwe bewoners meer met elkaar en aan hun nieuwe woonplek te verbinden. Bureau Buhrs ontwikkelde daarom de (her)positionering en gebiedsmarketingaanpak voor dit woningbouwproject.
Een nieuw gezicht
Inmiddels zijn de eerste drie fases van het project afgerond. Eerder bracht Bureau Buhrs de kansrijke doelgroepen voor de nieuwe fase in kaart door middel van een marktscan en concurrentieanalyse. Zo bepaalden we wat de Maricken te bieden heeft ten opzichte van andere gebieden. De nieuwe positionering vormde de basis voor een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Ook ontwikkelden we een gebiedsmarketingplan waarin de gebiedspromotie en de huizenverkoop voor fase IV werden gecombineerd.
Feestelijke start verkoop
In maart 2019 vond onder grote belangstelling de feestelijke start voor de verkoop van fase IV van de Maricken plaats. Op deze locatie tussen Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis komen zo’n 500 nieuwe woningen. In aanloop maakte Bureau Buhrs een nieuwe website voor de Maricken, een uitgebreide verkoopbrochure en diverse communicatiemiddelen zoals krantenadvertenties, persberichten, vlaggen, beachflags en rolbanners, maar ook online middelen zoals Google AdWords, een Facebookcampagne en diverse nieuwsbrieven. Voor de start verkoop is een stevige online campagne gevoerd.